PM Belastingadviseurs in Heerde heeft de transitie doorgemaakt naar PM ondernemend. Jeanet van der Linden begeleidde de tweede fase van deze transitie: het zichtbaar maken ervan in een nieuwe website en huisstijl.
‘Wij willen af van het imago dat we puur een belastingkantoor zijn’, zeiden Peter Bregman en Martin Post zo’n twee jaar geleden. Ze schakelden Successupport in om mee na te denken over de gewenste positionering. PM wil ondernemers begeleiden op hun ondernemersreis, in welke fase ze zich ook bevinden. Dat is meer dan de administratie overnemen en de BTW-aangifte verzorgen. Het is: meedenken, het verband leggen tussen ambitie en regelgeving, lastige onderwerpen bespreekbaar maken en – het allerbelangrijkst – snappen hoe ondernemerschap werkt. Want de wens en het belang van de ondernemer staan bij PM centraal. Bij die nieuwe aanpak hoort ook een andere benadering: persoonlijker en proactief. Kortom: PM ondernemend.
Dit voorjaar was het tijd om de nieuwe naam en positionering te visualiseren in een nieuwe huisstijl en website. Beide zijn ontworpen door Bredewold. In de huisstijl speelt de diamantvorm een centrale rol. Hij staat symbool voor de veelkleurigheid en veelzijdigheid van het ondernemerschap én van PM. Het geheel is modern en strak, met hier en daar een subtiel persoonlijk element, zoals de quotes op de visitekaartjes.
Op de homepage van pmheerde.nl wordt meteen duidelijk dat in deze organisatie de klant centraal staat. Niet PM vertelt hier z’n verhaal, maar een ondernemer. De site is tot stand gekomen in samenwerking met vijf ondernemers, in verschillende fases van het ondernemerschap. Ze vertellen over hun eigen praktijk, over hoe je bij de oprichting van een BV geen missers wilt maken en over hoe fijn het is bij de overdracht van je bedrijf adviezen te krijgen waar je zelf nooit op zou zijn gekomen. De site is gebouwd door Arjan van Dieren.
PM heeft ervoor gekozen de nieuwe huisstijl in alle uitingen consequent door te voeren. Van de aankleding van het pand, de wegwijzers naar de PM-foyer in De Heerd, tot de bedrukking van de theeglazen. Het geheel is in september onthuld en gepresenteerd tijdens een feestelijke bijeenkomst voor klanten en relaties. Een dag later hing er een nieuw sponsorbord op het plaatselijke voetbalveld: ‘PM speelt je in positie’.