De NET Foundation in Apeldoorn bestaat dit jaar 12,5 jaar. Een mooie aanleiding om de communicatiemiddelen te professionaliseren en de organisatie bij een groter publiek op het netvlies en in het hart te krijgen. Via BeeldBlinkers werd ik betrokken bij het bedenken en uitwerken van een plan de campagne met de bijbehorende middelen. Een daarvan was het schrijven van een scenario voor een nieuwe corporate video. Carel de Lange van True Light Films schoot de beelden op locatie en verzorgde de montage. De video staat op de homepage van de nieuwe website van NET Foundation, die – evenals de nieuwe huisstijl – is ontwikkeld door BeeldBlinkers. Onderdeel van de campagne is ook een Inspiratiemagazine. Dat is eind september als bijlage bij het Reformatorisch Dagblad verspreid, gekoppeld aan een interview met NET-directeur Raymond Warnaar in dezelfde krant. In het kader van fondsenwerving hebben we ook een advertentiecampagne ontwikkeld, voor zowel online als print.
Wereldwijd zijn er miljoenen pastors die zich geroepen voelen een gemeente te stichten, maar die onvoldoende thuis zijn in de Bijbel. Dat kan grote gevolgen hebben en zelfs leiden tot het ontstaan van sektes. Via toegankelijke online cursussen stelt NET de lekenvoorgangers in staat bijbelgetrouw onderwijs te volgen. De kennis die de voorgangers opdoen, geven ze door aan anderen.